Citroën C4 Picasso šokuje svým vzhledem
Automobilka Citroën pomalu odhaluje nový rodinný model C4 Picasso. Francouzský trh obohatí již v červnu, do České republiky by mohl dorazit v srpnu.
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
Nový Citroën C4 Picasso šokuje svým vzhledem. Pro denní svícení totiž designéři nasadili LED světla do samostatných světlometů. Lehce se posunul tvar karosérie. Auto je nižší, má delší rozvor a zkrátily se převisy. Při pohledu na zadní partie novinky je zřejmé, kde se Francouzi inspirovali. Jsou totiž velmi podobné luxusnímu SUV Audi Q7. Je to dáno nejen tvarem brzdovek, ale i tím, že se páté dveře vyklápí včetně světel.
Nový Citroën C4 Picasso stojí na modulární platformě koncernu PSA, která se zkráceně označuje jako EMP2 (Efficient Modular Platform 2). Díky tomu se vozu podařilo shodit v závislosti na motorizaci až 140 kg. Velký podíl na tom nese i celá řada komponentů vyrobených z hliníku. Uvnitř vozu najdeme pět plnohodnotných sedadel, a rozměrnou palubní desku, která pokračuje v trendu francouzské automobilky a provozní údaje tedy umisťuje doprostřed. Rychlost, otáčky nebo informace z palubního počítače řidič odečte z velkého displeje s HD rozlišením a uhlopříčkou 12 palců. Menší 7“ displej je dotykový a slouží pro ovládání některých funkcí vozu, multimédií a navigace.
V novém voze je poměrně velký volant s množstvím ovládacích prvků. Díky vysoké palubní desce je v interiéru mnoho odkládacích prostor. Čalounění a dekory bude možné zvolit i v kombinaci dvou barev. Pod kapotou nového Citroënu C4 Picasso najdeme poměrně širokou paletu motorů, všechny ale budou mít společný objem 1,6 litru. Základem je benzinový 1.6 VTi s výkonem 88 kW, přeplňovaná jednotka THP má pak k dispozici 115 kW. Spotřebuje přitom v kombinovaném provozu 6 litrů benzinu na 100 km.
Naftu v nabídce zastupuje známé HDi s výkony 68 a 84 kW. K němu si lze pořídit buď manuální šestistupňovou převodovku nebo robotizované soustrojí. Díky němu zvládne auto v nejslabším provedení zkonzumovat 3,8 litru nafty na 100 km. Později se ještě objeví jednotka BlueHDI plnící normu Euro 6.