Dovoz ojetiny na plyn se nemusí vyplatit
Nejrozšířenější alternativou k autům na benzín jsou stále auta jezdící na plyn. Málokdo asi ví, že podle mnohých vůbec první auto, které opravdu jezdilo, bylo už v roce 1863 poháněno svítiplynem.
Už desítky let však motory původně konstruované jako benzínové naopak někteří přestavují na pohon plynem. Není totiž pochyb o tom, že provoz auta na plyn je levnější. Při pohonu na LPG se ušetří na každém kilometru jedna koruna. U nás je historicky rozšířenější LPG neboli propan butan. Díky tomu má daleko větší síť servisních míst, ale i čerpacích stanic. CNG, neboli stlačený zemní plyn, je sice modernějším palivem, ale v obou směrech pokulhává. Navíc síť čerpacích stanic zdaleka neroste tak, jak mnozí slibovali. Dnes máme možnost si koupit osobní auto s pohonem na benzín nebo na plyn přímo od výrobce. Auta na zemní plyn nabízí Citroën, Fiat, Ford, Mercedes, Opel nebo Volkswagen. LPG zase nabízí Fiat, Renault, Opel, Subaru nebo i domácí Škoda. Velmi často si auto necháváme také na plyn přestavět a především s ohledem na vstupní náklady a dostupnost čerpacích stanic volíme právě LPG. Přes určitou krizi, kdy se úpravci museli vyrovnat s moderními technologiemi, se v současné době opět upravují prakticky všechna auta. U běžných čtyřválcových aut je to pochopitelně domácí značka, ostatní vozy z koncernu VW, dále francouzské značky Renault, Peugeot, Citroën a samozřejmě také Ford.
V době, kdy si ojetá auta vozíme často ze zahraničí, se nám může naskytnout možnost přivézt si auto na plyn. Při dovozu ojetiny na plyn si musíme zjistit, jaká technologie je konkrétně v autě namontována a zda u nás má úpravce zastoupení. Přepokládaná úspora se nám totiž může snadno změnit ve zbytečné výdaje za výměnu celého systému. Také většina aut dovezených z USA je předělávána na plyn, protože jezdit za 25 litrů benzínu se chce málokomu. Přestavba stojí u moderních aut podle typu motoru zhruba od 20 do 30 tisíc korun v případě LPG. V případě zemního plynu je to pak zhruba dvojnásobek.