Titulní obrázek

Automobilka Citroën zažívá úspěch s modelem DS3

Automobilka Citroën zažívá s modelem DS3 úspěšné dva roky. Již 200.000 kusů tohoto vozu vzešlo z francouzské továrny. V letošním roce se prodej DS3 rozšířil dokonce i do Brazílie a Číny.

Jubilejním vozem se stalo bílé DS3 ve verzi Sport Chic a motorem 1,6 THP (115 kW) pod kapotou. Citroën doufá, že se DS3 bude prodejně dařit i nadále. V letošním roce se automobil začal prodávat na dvou velice perspektivních trzích – v Číně a v Brazílii. DS3 se v roce 2010 stala prvním zástupcem rodiny DS (Different Spirit). Vozy této řady lákají zákazníky hlavně na styl a na personalizaci. DS3 i ostatní zástupci rodiny (DS4 a DS5) tak nabízejí bohatou nabídku příplatkových úprav vzhledu.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Automobil vychází z konceptu DS Inside, představeném v roce 2009. DS3 se stala nepřímým nástupcem modelu C2. Třídveřový Citroën se v podobě verze DS3 WRC zúčastní světového šampionátu rallye, Sebastian Loeb s tímto vozem získal již dva tituly mistra světa. Pro soukromé týmy tu je i umírněnější DS3 R3. Závodní oddělení Citroën Racing se podílelo i na vývoji vrcholné sériové varianty DS3 Racing. Ta je poháněna přeplňovaným motorem 1,6 THP o výkonu 152 kW.

Na pařížském autosalonu mělo premiéru DS3 Cabrio, které má podle plánu Citroënu dále zvýšit prodeje tohoto modelu. DS3 Cabrio je polokabrioletem, podobně jako Fiat 500C, má sice plátěnou stahovací střechu, postranní části střechy ale autu zůstávají i po stažení plátna. Koncept DS3 Electrum pak naznačil, že automobilka zvažuje elektrickou variantu tohoto modelu. Studie používá dva elektromotory, každý o výkonu 65 kW.