Titulní obrázek

Model C6 u Citroënu končí

Nová limuzína s dvojitým šípem ve znaku byla překvapivě odhalena již v září 2004. Oficiálně se představila ale až v Ženevě 2005. Pro skalní příznivce značky znamenala návrat k tradicím. Šlo sice o právoplatného nástupce XM, ale extravagantní tvary přes 4,9 m dlouhého vozu se spíše odkazovaly na ještě starší CX.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Hydropneumatický podvozek zajišťoval komfort, na který byli fanoušci a milovníci velkých modelů francouzské značky po dlouhá léta zvyklí, nechyběla ani bezrámová okna. Problémy s nimi ovšem posunuly uvedení na trh takřka o rok od výstavní premiéry.

Citroën C6 určitě neměla být prodejním trhákem, na to je přece jen příliš extravagantní. Ale ani zdaleka nedokázala konkurovat ve vyšší střední třídě německým soupeřům a Volvu. Výsledkem byl komerční neúspěch, vždyť v továrně v Rennes vzniklo jen zhruba 20 tisíc kusů.

Nezaměnitelné tvary nebyly každému po chuti a staly se asi největší překážkou masovějšího rozšíření. Nebo jí byla cena, která se pohybovala v rozmezí od 1,25 do 1,6 milionu, přičemž poslední modely stály 1,5 milionu?

Citroën C6 je na našich silnicích velmi vzácným úkazem, vždyť se jich tu během celého období výroby prodalo jen 65 ks. Nejúspěšnějším byl rok 2007, kdy své majitele našlo 25 velkých Citroënů. V domovské Francii byl sice úspěšnější, ale například předloni si vůz vybralo jen 764 zákazníků, v loňském roce pak pouhých 619. S největší pravděpodobností se proto v budoucnu stane sběratelskou raritou. V blízké budoucnosti bude Citroën C6 nahrazena modelem, který vzejde ze studie Numéro 9.