Titulní obrázek

Citroën C-Elysée představil svůj interiér

Nedávno byly zveřejněny fotografie vnějších tvarů nového levného notchbacku C-Elysée. Nyní však přichází i fotografie s interiérem. Interiér je dle automobilky robustní a elegantní.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Použité materiály byly vybírány tak, aby byly robustní a snadno se udržovaly. Kabina má nabídnout prostor srovnatelný se sedany vyšší kategorie, velká pozornost byla věnována zadním cestujícím. Ti mají mít dostatek místa pro nohy, co se týče šířky i délky. Prostor ve výši kolen je dle Citroënu dlouhý 120 milimetrů. Novinka má karoserii dlouhou 443 cm, širokou 171 cm a vysokou 147 cm, rozvor náprav je dlouhý 265 cm. Zavazadlový prostor má nabízet objem 506 litrů. Zavazadelník konkurenční Škody Rapid má mimochodem 550 litrů objemu.

Nabídka pohonných jednotek Citroënu C-Elysée zahrnuje zážehový tříválec 1,2 VTi 72 s výkonem 53 kW (72 k) a točivým momentem 110 Nm při 3000 min-1. Tento motor může spolupracovat s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou a v kombinovaném cyklu má spotřebovat zhruba 5,0 litru paliva na 100 kilometrů. Druhým benzinovým motorem v nabídce bude atmosférický čtyřválec 1,6 VTi 115 s výkonem 85 kW (115 k), který může spolupracovat s manuální nebo automatickou převodovkou. Třetí pohonnou jednotkou je turbodiesel 1,6 HDi naladěný na 68 kW (92 k). S tímto motorem má C-Elysée v kombinovaném cyklu dosahovat spotřeby paliva 4,1 l na 100 km.

Vůz byl navržen tak, aby obstál zkoušce času a počtu najetých kilometrů. Během testování prototypy najely více než čtyři miliony kilometrů v náročných podmínkách. Kvůli svému zaměření byla přizpůsobena konstrukce auta vyšší světlou výškou, vhodnými pneumatikami nebo silnější ochranou spodku karoserie. Automobil sdílí technický základ s Peugeotem 301. Mezi jeho hlavní konkurenty má patřit další sourozenecká dvojice – Škoda Rapid a SEAT Toledo.

Automobilka plánuje, že v příštím roce vyrobí 30.000 exemplářů C-Elysée, v roce 2014 má výroba vzrůst na 100.000 aut. Citroën C-Elysée bude vyráběn ve španělském městě Vigo, v příštím roce se má jeho výroba rozběhnout také v čínském Wu-chanu. Prodej automobilu bude zahájen koncem letošního roku nejprve v Turecku, ve střední Evropě a v Alžírsku.