Titulní obrázek

Citroën DS3 cabrio

Na autosalonu v Paříži uvidíme spoustu žhavých novinek. Jednou z nich je Citroën DS3 cabrio. Automobilka tak představí nezvykle pojatou otevřenou verzi modelu DS3.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Ani ne čtyřmetrová DS3 je asi nejpovedenější Citroën současnosti, však se jí za dva roky od uvedení prodalo na 180 tisíc. Vůz se nyní představuje ve verzi cabrio. Ovšem klasický kabriolet to není.

Dříve se tomuto řešení střechy říkalo fun-top a  pořídili jste ho ve specializovaných dílnách třeba i na Škodu Felicii. Když posádka stáhne plátno nad hlavou, stále zůstane zachována typická silueta DS3, boční sloupky zůstanou na svém místě. Stejně jako Fiat 500 má i kabrioverze malého Citroënu stahovací střešní díl a zadní okno - v tom se od původních fun-topů liší.

Stahování plátěné střechy, která bude k mání ve třech barvách (černá, modrofialová a pak speciální s monogramy DS), obstarávají elektromotorky. Bude možné s ní manipulovat až do 120kilometrové rychlosti. Kompletní otvírání trvá 16 sekund, posádka může zvolit tři polohy: do půlky střechy, celou střechu, kompletní otevření.

Víko 245litrového kufru se pak při nakládání bagáže u DS3 nezvykle vysune vzhůru. Poté se prostor pro zavazadla o 40 litrů zmenší. Verze DS3 ve verzi cabrio je pětimístná. DS3 Cabrio nabrala pětadvacet kilo navíc. Není to proto, že by nepromokavé plátno bylo těžší než plech, ale kvůli bezpečnosti. Tuhost karoserie má být podle Citroënu stejná jako u základního provedení.

Nabídka motorů se nebude lišit od té, kterou má klasická DS3. Bez výjimky v ní jsou čtyřválce: benzinové atmosferické 1.4 a 1.6 (95 a 120 koní), přeplňovaná 1.6 THP (156 k) a turbodiesely 1.4 (68 k) a 1.6 (92 a 111 k). DS3 Cabrio se bude vyrábět ve francouzské fabrice v Poissy a prodeje mají odstartovat začátkem roku 2013.