Titulní obrázek

PSA a Opel se možná spojí

V současné době je koncern PSA Peugeot Citroën naváděn k převzetí společnosti Opel. Důvodem jsou čím dál větší problémy s nízkou poptávkou na evropském trhu.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Ta loni s firmou PSA uzavřela dohodu o vytvoření globální strategické aliance. V tisku se po oznámení dohody objevily spekulace o spojení Opelu s automobilovými aktivitami PSA.

GM se zřejmě ke spojení aktivit nechá přesvědčit pouze v případě, že PSA automobilku Opel přímo koupí. S tím však přichází další broblém - kde by na to ztrátová PSA vzala. PSA a Opel jsou totiž dnes nejproblematičtější výrobci aut v Evropě. A PSA má možná ještě prázdnější kasu než Opel.

Opel se v uplynulých letech dostal do existenčních problémů a GM chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Opel tak uzavřel továrnu v belgických Antverpách a minulý měsíc potvrdil, že v roce 2016 ukončí výrobu ve svém německém závodě v Bochumi. Právě v těchto dnech uvádí německý výrobce na trh přímého konkurenta Peugeotu 2008, jmenuje se Opel Mokka.

GM a PSA už loni na podzim vybraly čtyři modelové projekty, na kterých bude spolupracovat.
Aliance plánuje uvést první modely, vyvinuté v rámci tohoto společného programu, na trh už koncem roku 2016. Jako další krok partneři aliance plánují vytvoření společné nákupní organizace, což má zvýhodnit jejich vyjednávací pozici a ušetřit.