Titulní obrázek

Citroën DS4

Citroën přišel u DS4 s nápadem na základě běžné techniky postavit vůz s prémiovými ambicemi. Na tom by nebylo nic neobvyklého, avšak narozdíl od koncernů VW nebo Fiat bude PSA tento vůz nabízet zcela běžně pod značkou Citroën po boku cenově dostupnějších modelů.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Jistě, tato myšlenka spatřila světlo světa s modelem DS3. Ten je ale malý, hravý a stylový, zatímco DS4 má vyšší cíle. Je až s podivem, jak několik účelných změn detailů dokáže zlepšit vzhled přídě ve srovnání s výchozí C4. Navazující partie pak rozvíjí svébytný styl, které je korunován kratším zadním převisem a snahou skrýt zadní pár dveří. Palubní deska jako by vypadla přímo z interiéru C4. Liší se jen volbou zajímavějších materiálů a logem DS na volantu, místo tradiční dvojice šípů. Při bližším zkoumání se ale odhalují rozdíly, na kterých si dal Citroën záležet. Nejprve je to čelní okno Zenith z modelu C3, které zasahuje nad hlavy předních pasažérů. Z funkčního hlediska se jedná o propracovanější výplně dveří a loketní opěrky v nich, sedadla s lepším bočním vedením nebo zakrytí rámů oken. K tomu DS4 využívá kombinaci plastových a gumových lišt, zatímco obyčejnější C4 dává na odiv lakovanou konstrukci dveří. To znamená relativně nižší posaz kombinovaný s čelním oknem protaženým daleko dopředu – jak je tradicí u francouzských MPV. CPo jízdní stránce nejprve zaujme síla motoru 1,6 THP s twin-scroll turbem. Hezky zatahuje už od volnoběhu a přitom se nebrání vytáčení. Při plném sešlápnutí plynového pedálu se ale síla motoru přenáší do řízení, i při jízdě rovně dochází na nerovnostech k tzv. torque-steeru. Podvozek je velmi komfortní. Přitom se ale téměř nenaklání a dovolí opravdu rychlé průjezdy zatáček – bez nedotáčivosti a bez nepříjemného boje s bočním přetížením. Závěr? DS4 skvěle kombinuje výkon, francouzský komfort a styl s německou precizností a ovladatelností. Obzvlášť při srovnání s C4 vynikne, jak moc si dal Citroën na vyladění DS4 záležet. Lépe izolovaný valivý hluk kol, přesnější řízení, znatelně jistější jízdní vlastnosti a při tom všem pohodlná jízda jsou pro inženýry Citroënu skvělou vizitkou.