Titulní obrázek

Do bazaru pro Citroën Xsara Picasso

Velkoprostorová auta jsou praktická. Nabízejí dostatek prostoru pro posádku i zavazadla a navíc, pokud z nich lze vyjmout zadní sedadla, dá se v nich i docela dobře vyspat, pokud například vyrážíte na víkend za nějakým dobrodružstvím. Jedním z řad těchto MPV je i Citroën Xsara Picasso.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Model Xsara Picasso byl uveden na český trh v roce 2000 jako zástupce takzvaných menších velkoprostorových vozů. Trh nebyl v té době podobnými auty ještě nasycen, také proto byly prodeje Citroënu Picasso velmi úspěšné.

V roce 2004 prošlo Picasso decentním faceliftem a v nabídce francouzské automobilky zůstalo do roku 2010. Ovšem už o čtyři roky dřív mělo svého nástupce v podobě modelu Citroën C4 Picasso, takže se obě auta díky zájmu zákazníků vyráběla souběžně. Model Citroën Xsara Picasso je poměrně dobře zastoupen ve všech u nás prodávaných motorizacích, trochu omezenější je nabídka z posledních let výroby. Velmi často jde o vozidla dovážená ze zahraničí.

Majitelé Citroënu Xsary Picasso si občas stěžují na malé, příliš měkké a vrzající sedačky. Tento model je obecně choulostivý na podvozek, proto před koupí v autobazaru doporučujeme delší zkušební jízdu. Čtvrtý válec u motoru 2,0i 16V se předčasně opotřebovává. Objevují se závady na vstřikovačích paliva do válců u systému Common rail, což se projevuje nepravidelným chodem – dokonce se může stát, že se režim motoru přepne do nouzového chodu. Další závady jsou v podobě úniku nafty z vysokotlakého čerpadla Common rail, vůle v táhlech stabilizátorů přední nápravy a také vůle v kulových čepech předních ramen.

Nabídka motorů pro Citroën Xsara Picasso zahrnovala čtyři benzínové a dva naftové motory HDi. Ty jsou jednoznačně v obou objemech 1.6 a 2.0 litry velmi dobrou volbou z pohledu výkonu i spotřeby. Horší je to u základní benzínové varianty 1.6 s výkonem 65 kilowattů nabízené od začátku výroby – při akceleraci na poměrně těžký vůz nestačí. Tento problém částečně vyřešila až nová výkonnější verze.

Klady vozidla:

  • velký a využitelný vnitřní prostor
  • tiché a kultivované svezení
  • komfort jízdy
  • dobře přístupný zavazadlový prostor
  • povedené vznětové agregáty HDi
  • mnoho odkládacích prostor

Zápory:

  • velký poloměr otáčení
  • odvětrání i topení s nízkou účinností
  • nepřesné řazení
  • kvalita dílenského zpracování
  • zážehové motory jsou buď málo výkonné, nebo nespolehlivé